ISO (Organizația Internațională pentru Standardizare) este o federație la nivel mondial a organismelor naționale de standardizare (organismele membre ISO). Lucrările de pregătire ale standardelor internaționale se desfășoară în mod normal prin intermediul comitetelor tehnice ISO. Fiecare organism membru interesat de un subiect pentru care a fost înființat un comitet tehnic are dreptul de a fi reprezentat în comitetul respectiv. Organizațiile internaționale, guvernamentale și neguvernamentale, în legătură cu ISO, participă de asemenea la lucrări. ISO colaborează strâns cu Comisia Electrotehnică Internațională (IEC) la toate problemele de standardizare electrotehnică.

De exemplu ISO 20346: 2014 este standardul care specifică cerințele de bază și suplimentare (opționale) pentru încălțămintea de protecție folosită în scop general. Include, de exemplu, riscuri mecanice, rezistență la alunecare, riscuri termice și comportament ergonomic.
Riscurile speciale sunt acoperite de standarde complementare legate de locul de muncă, și include: încălțăminte pentru pompieri, încălțăminte electroizolantă, protecție împotriva rănilor la ferăstrăul cu lanț, protecție împotriva substanțelor chimice și stropirea metalelor topite, protecție pentru motocicliști etc.

Mic ghid pentru echipamentele de protecție a personalului
Ce este PPE (Echipament Individual de Protecție)?

PPE poate include articole precum căști de siguranță, mănuși, protecție pentru ochi, îmbrăcăminte de înaltă vizibilitate, încălțăminte de siguranță, hamuri de siguranță, dopuri pentru urechi, aparate de protecție pentru urechi și echipamente de protecție respiratorie (RPE).
În situații adecvate pot fi furnizate PPE de unică folosință; de exemplu, măsuri de unică folosință. Angajatorii au atribuții cu privire la furnizarea și utilizarea echipamentelor de protecție personală la locul de muncă.
Obligații - Angajatori
Angajatorii ar trebui să furnizeze PPE angajaților lor numai acolo unde există un risc pentru sănătate și siguranță, care nu poate fi controlat în mod adecvat prin alte mijloace.
Cum trebuie furnizate PPE:
- Să fie adecvate riscurilor și mediului de lucru.
- Să țină cont de sănătatea utilizatorului, ergonomia, factorii potriviți și compatibilitatea cu alte elemente de PPE care trebuie purtate.
- Să respecte legislația relevantă care implementează directivele europene privind proiectarea și fabricația.
- Angajatorilor li se recomandă, de asemenea, să consulte potențialii purtători de EIP înainte de furnizarea articolelor, deoarece acestea sunt de obicei cele mai în măsură să știe cerințele locurilor de muncă și tipul și configurația PPE care se potrivesc cel mai bine mediului de lucru.
- Se recomandă, de asemenea, ca angajatorii să țină o evidență a articolelor emise, cui, data emiterii și data oricărei înlocuiri sau întreținere necesare.


Obligații - angajați
În ceea ce privește PPE, angajații sunt obligați să utilizeze corect aceste articole furnizate conform instrucțiunilor și în conformitate cu orice instruire, instrucțiuni sau informații primite.
În afară de utilizarea corespunzătoare, angajații sunt, de asemenea, obligați să restituie PPE la locul său de depozitare după utilizare, cu excepția cazului în care sunt convenite altfel cu angajatorul.
Angajații trebuie să aibă grijă de EIP și să raporteze defecte sau pierderi de echipament imediat ce iau cunoștință de ele.